Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 03-Αυγ-2024 10:45

    Γιατί η πρώτη υβριδική Porsche 911 δεν είναι η "αρχή του τέλους"

    Γιατί η πρώτη υβριδική Porsche 911 δεν είναι η "αρχή του τέλους"
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Πάνου Ντάνου

    Oι επαΐοντες της Porsche γυαλίζουν τις οθόνες τους, οι ειδήμονες της 911 κροταλίζουν τα δάχτυλά τους και οι ζηλωτές του θερμικού κινητήρα -και πολέμιοι του ηλεκτρικού ρεύματος- στρογγυλοκάθονται στις τροχήλατες υπερ-καρέκλες γραφείου: ομαδόν οι μαχητές της βενζίνης  βάλλουν κατά της ηλεκτροκίνησης, είναι έτοιμοι να σχολιάσουν οποιαδήποτε ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα σχετική με την υβριδική 911, και, διασταλτικά, να μην αφήσουν ούτε ένα αντίδικο comment αβασάνιστο.

    Την ίδια στιγμή, μάλλον θα αγνοήσουν με περιφρόνηση την αποκάλυψη για την αμιγώς ηλεκτρική Cayenne. Αυτή την έχουν περάσει γενεές δεκατέσσερις προ πολλού, γιατί τόλμησε να είναι SUV.

    Έχουν πολύ πλάκα τα αυτοκινητικά beefs στα κοινωνικά δίκτυα. Παύουν, βεβαίως, να είναι κωμικά αν προσθέσουμε κάτι διαδικτυακούς τραμπουκισμούς, κάτι διασπορές fake news, κάτι χολερικές συμπεριφορές και κάτι φλεξαρίσματα ημιμάθειας, αν και -ευτυχώς- η οπαδική διάσταση της αυτοκίνησης, απέχει από την αντίστοιχη ποδοσφαιρική.

    H υβριδική Porsche 911 Carrera GTS.

    Παρ' όλα αυτά, όταν συμβαίνει, η ανέξοδη απαξία για μοντέλα που απορρίπτονται από μια φωτογραφία σε κινητό, τεχνολογίες που χρειάζονται χρόνο για να τελεσφορήσουν (όπως άλλωστε και ο θερμικός κινητήρας στη γέννεσή του), ανεπιτυχείς πειραματισμούς που πάνε την αυτοκίνηση ένα βήμα παραπέρα, είναι αποκαρδιωτική.

    Η νέα υβριδική GTS είναι η πρώτη 911 που ενέδωσε στη γλύκα του ρεύματος, αλλά δεν είναι plug-in. Αν ήταν, θα μπορούσε να κινηθεί "ηλεκτρικά" για λίγα χιλιόμετρα και να ρίξει στάχτη στα μάτια των ρυθμιστικών αρχών που έχουν βγει παγανιά προς άγραν διοξειδίου του άνθρακα. Επίσης, αν ήταν, θα ζύγιζε καμία 150ριά κιλά περισσότερα σε σχέση με τα μόλις 50 που έβαλε. Και, τέλος, αν ήταν, θα έμπαινε έτι περαιτέρω στο στόχαστρο των τιμητών της μάρκας (αλλά, όχι απαραίτητα -και μάλλον απίθανα- πελατών της).

    Το υβριδικό σύστημα της Porsche, λοιπόν, χωρίς να κάνει αβάσταχτη τη μάζα της 911 και χωρίς να διαταράξει την κατανομή βάρους εμπρός/πίσω, κατάφερε να κάνει την GTS (μια έκδοση περίπου στο μέσο της πολυπληθούς γκάμας) ένα αυτοκίνητο 532 hp.

    Τη θέση του προηγούμενου 3λιτρου κινητήρα με τα δύο turbo και τους 473 hp, πήρε ένα νέος (επίσης flat-six, θου Κύριε), υπερκυβισμένος στα 3.591 κ.εκ. που αποδίδει 478 hp, ήτοι, σιγά τη διαφορά. Έλα όμως που ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων, μαζί με έναν μικρότερο που στριμώχτηκε στο -ένα πλέον- turbo (μεταξύ στρόβιλου και συμπιεστή) γίνονται χορηγοί δύναμης με 54 hp. Παρεμπιπτόντως, ο ρόλος του δεύτερου είναι -κυρίως- να στέλνει την υστέρηση του turbo απο 'κει που 'ρθε.

    Η γκάμα της νέας υβριδικής Porsche 911
    Η γκάμα της νέας υβριδικής Porsche 911

    Το γεγονός ότι η υβριδική 911 992.2 GTS ήταν ταχύτερη από την 992.1, δεν αποτέλεσε έκπληξη. Είναι πολλά τα άλογα, Nurburgring. Αλλά, τα 8,7 δευτερόλεπτα που της "έριξε" στο γύρο, είναι είδηση πρώτου μεγέθους. Ο χρόνος δε των 7΄:16,934" του υβριδικού μοντέλου, είναι "ανάλογος" με το 7΄:12,7" της 911 (991.2) GT3, αν ληφθούν υπόψη οι αλλαγές που υπήρξαν στη χάραξη του πίστας.

    Αντίθετα με τα γιούργια άλλων κατασκευαστών, η Porsche προσεγγίζει την ηλεκτροκίνηση με σύνεση. Και μολονότι μια ηλεκτρική 911 είναι αναπόφευκτη, η στιγμή που θα είναι βασίλισσα στη γκάμα έχοντας εξορίσει τις θερμικές εκδόσεις, αργεί. Μέχρι και για την Cayenne, που δεν πλησιάζει καν το επικοινωνιακό εκτόπισμα της 911, η εταιρία ανακοίνωσε ότι θα υπάρχουν θερμικοί κινητήρες ενδεχομένως και μετά το 2030.

    Όποιος αρνείται τη βιαιότητα του εξηλεκτρισμού της αυτοκίνησης, τον ανορθολογισμό των ρυθμιστικών αρχών, την υπεραισιοδοξία των προβλέψεων σχετικά με τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, μάλλον μεροληπτεί. Όπως άλλωστε και αυτός που δεν έχει αποκηρύξει τη γραφικότητα των "παλιών καλών εποχών". Το μέλλον θα είναι πολύ διαφορετικό από το "ένδοξο παρελθόν", που ήταν όντως ένδοξο και τίθεται σε μειωτικά εισαγωγικά, μόνο και μόνο γιατί βαυκαλίζονται οι πολλοί που το επικαλούνται επί ματαίω.

    Όπως γλυκόπικρα έχει επισημάνει σε συνέντευξή του στο TopGear ο Gordon Murray, ένα από τα μεγαλύτερα κεφάλαια στο βιβλίο της αυτοκίνησης "...θα έρθει η εποχή που οι άνθρωποι μιας συγκεκριμένης ηλικίας δεν θα είναι πια εδώ και οι άνθρωποι που θα μείνουν δεν θα θυμούνται αυτά τα πράγματα [σ.σ.: την οδηγική διαφορά μεταξύ ηλεκτρικών και θερμικών αυτοκινήτων]. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα γίνουν ο κανόνας. Και τότε οι εταιρίες θα κατασκευάζουν αυτοκίνητα που θα οδηγούνται σωστά, είναι απλώς θέμα χρόνου".

    Πηγή: topgeargreece.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    18:00 06/10

    Τέλος η ηλεκτρική Mercedes EQB-γιατί η φίρμα την αποσύρει

    Μετά από μια σύντομη πορεία, η ηλεκτρική EQB αποσύρεται, όμως η Mercedes δεν σκοπεύει να αφήσει για πολύ να υπάρχει κενό στη γκάμα των ηλεκτρικών της.

    16:30 06/10

    Πόσα αυτοκίνητα πρέπει να πουλήσει κάθε εταιρεία για να φτάσει το κέρδος μιας Ferrari

    H Ferrari παραμένει παραδοσιακά η εταιρεία με το μεγαλύτερο κέρδος ανά πώληση, πόσα όμως αυτοκίνητα πρέπει να πουλήσει κάθε εταιρεία για να την πλησιάσει;

    15:00 06/10

    Tesla Model S Plaid vs Xiaomi SU7 Ultra: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των ρεκόρ στην απόλυτη κόντρα

    Ο βασιλιάς της ηλεκτροκίνησης από την Αμερική αντιμετωπίζει έναν από τους νεότερους "ιππότες" αυτής που έρχεται με φρεσκάδα, τεχνολογία και δύναμη.

    13:30 06/10

    Όλα τα σημεία της Αττικής που έχουν τοποθετηθεί οι νέες κάμερες

    Παράλληλα με την έναρξη της εφαρμογής του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ξεκίνησε και η λειτουργία των νέων καμερών για έλεγχο παραβάσεων σε μεγάλες οδικές αρτηρίες της πρωτεύουσας.

    12:06 06/10

    Ηλεκτρικό αυτοκίνητο με 3.900 ευρώ-κι όμως είναι αλήθεια

    Δεν είναι τυπογραφικό λάθος, ούτε θέλουμε να τραβήξουμε την προσοχή σου. Είναι αλήθεια γιατί υπάρχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με 4 και 5 χιλιάδες ευρώ.

    10:30 06/10

    Δείτε πόσα χρόνια πέρασαν για να επιστραφεί προκαταβολή για το Tesla Roadster

    Δείτε τι συνέβη όταν ο Marques Brownlee, γνωστός ως MKBHD, ζήτησε πίσω τα 47.000 ευρώ που είχε δώσει πριν από 8 χρόνια στην Tesla, ως προκαταβολή για το Roadster.

    18:30 05/10

    "Χακαρισμένο" Xiaomi SU7 ξεκινάει μόνο του-video που προκαλεί ανησυχία

    Τρόμο έχει προκαλέσει ένα viral video στην Κίνα με ένα Xiaomi SU7 να ξεκινάει μόνο του μπροστά στον ανήμπορο να αντιδράσει ιδιοκτήτη του.

    17:35 05/10

    F1 GP Σιγκαπούρης: Πρωταθλήτρια κατασκευαστών και φέτος η McLaren

    Η McLaren σφράγισε τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο της στους κατασκευαστές σε ένα Grand Prix Σιγκαπούρης στο οποίο κυριάρχησε ο George Russell με την Mercedes.

    15:00 05/10

    Ποια παιδικά καθίσματα απέτυχαν στα crash test

    Δύο παιδικά καθίσματα δεν κατάφεραν να περάσουν τις δοκιμές ασφαλείας της γερμανικής ADAC, καθώς παρουσίασαν σοβαρές ελλείψεις.

    13:30 05/10

    Ποιον τύπο αυτοκινήτου προτιμούν οι Ευρωπαίοι; Δείτε τι αποκαλύπτει έρευνα

    Νέα έρευνα αποκαλύπτει τι θέλουν πραγματικά από το αυτοκίνητό τους οι οδηγοί στην Ευρώπη και σε αντίθεση με αυτό που ίσως πιστεύεις, υπάρχουν κάποιες μεγάλες αγορές που αντιστέκονται στη γενικότερη...

    12:00 05/10

    Αυτή είναι η ψηλότερη γέφυρα στον κόσμο-επιβλητικές εικόνες

    Οι Κινέζοι εγκαινίασαν την ψηλότερη γέφυρα στον κόσμο που παράλληλα είναι και η μεγαλύτερη σε ορεινή περιοχή και πρόκειται για ένα θαύμα της μηχανικής.

    10:30 05/10

    Η θρυλική Porsche 904 γίνεται ένα ξεχωριστό restomod με 8κύλινδρο μοτέρ

    Η ολλανδική startup Aerfal Automotive αναβιώνει την κλασική 904 Carrera GTS, με ένα μοντέρνο restomod βασισμένο στην πλατφόρμα της πιο γήινης Porsche 914.

    17:47 04/10

    F1 GP Σιγκαπούρης: Άπιαστη η Mercedes, pole για Russell

    Η Mercedes εκανε μια εύκολη επίδειξη της ταχύτητάς της κυριαρχώντας στις κατατακτήριες δοκιμές του 18ου Grand Prix για την φετινή Formula 1.

    17:00 04/10

    Η απίθανη ιστορία πίσω από τη διάσωση της μοναδικής Corvette του 1983

    Το 1983 κατέχει μια πολύ ξεχωριστή θέση στην διαδρομή της Corvette, καθώς η Chevrolet αποφάσισε την καταστροφή όλων των αυτοκινήτων εκείνη τη χρονιά, εκτός από ένα. Ακολουθεί η ιστορία του.

    15:00 04/10

    Η Dreame έχει ήδη παραγγελίες 2,1 δισ. ευρώ χωρίς να έχει ακόμη αυτοκίνητο

    Η εταιρεία που έχει ανακοινώσει ότι θα φτιάξει ένα ηλεκτρικό hypercar για να χτυπήσει την Bugatti έχει ήδη εξασφαλίσει παραγγελίες 2,1 δισ. ευρώ.

    13:30 04/10

    Παγκόσμια ημέρα ζώων με Rolls-Royce Spectre που είναι αφιερωμένη σε ένα σκύλο

    Πώς μπορεί να συνδεθεί το αγαπημένο κατοικίδιο μιας οικογένειας με μια πανάκριβη Rolls-Royce; Το πρόγραμμα εξατομίκευσης Bespoke της βρετανικής φίρμας έχει την απάντηση.