Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 02-Οκτ-2017 15:32

    Προϋπολογισμός: Δημιούργησαν "τρύπα" 1,86 δισ. ευρώ στα έσοδα μέσα σε 5 μήνες

    Προϋπολογισμός: Δημιούργησαν "τρύπα" 1,86 δισ. ευρώ στα έσοδα μέσα σε 5 μήνες
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 17:51

    Της Δήμητρας Καδδά

    Η παραδοχή της απόκλισης κατά 1,86 δισ. ευρώ στον φετινό στόχο των φορολογικών εσόδων και κατά 580 εκατ. ευρώ το 2018 (κυρίως λόγω των άμεσων φόρων για το επόμενο έτος) καταγράφεται στο προσχέδιο του προϋπολογισμού που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή. Ο λόγος για απόκλιση σε σχέση με τον Μεσοπρόθεσμο Προϋπολογισμό που ψήφισε η Βουλή τον προηγούμενο Μάιο.

    Παρ'ολ'αυτά, εκτιμάται πρωτογενές πλεόνασμα στο 2,21% του ΑΕΠ για το 2017 (έναντι 1,75% του ΑΕΠ μνημονιακής υποχρέωσης και 1,9% στόχου του Μεσοπροθέσμου) και στο 3,57% για το 2018 (έναντι 3,5% του ΑΕΠ μνημονικής υποχρέωσης). Δηλαδή καταγράφεται υπέρβαση στόχου κατά 823 εκατ. ευρώ φέτος και κατά 54 εκατ. ευρώ το 2018.

    Νέο μέρισμα 800 εκατ. για το 2017, 320 εκατ. για το 2018

    Το ΥΠΟΙΚ επίσης στην ανακοίνωση που συνοδεύει το Προσχέδιο, προαναγγέλλει  νέο μέρισμα για φέτος. "Η υπέρβαση αυτή επιτρέπει εφάπαξ δαπάνη με τη μορφή κοινωνικού μερίσματος και επιδίωξη τη στοχευμένη στήριξη οικονομικά ευάλωτων νοικοκυριών. Το ακριβές ύψος του ποσού και τα μέτρα στήριξης θα εξειδικευθούν με βάση τα στοιχεία της εκτέλεσης του προϋπολογισμού το Νοέμβριο του τρέχοντος έτους", επισημαίνει.

    Σε πίνακα του προσχεδίου αναφέρεται δαπάνη για δράσεις στήριξης της ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής αξίας 800 εκατ. ευρώ φέτος και 320 εκατ. ευρώ το 2018.

    Επίσης, στα ειδικά κεφάλαια του Προσχεδίου γίνεται λόγος για πιθανά νέα  έξοδο στις αγορές φέτος, αλλά αναφέρεται και ο σχεδιασμός για το 2018.  

    Η σημερινή κατάθεση έγινε λόγω συνταγματικής υποχρέωσης. Θα αλλάξει εκ νέου – αφού μεσολαβήσει η κάθοδος των δανειστών και η διαπραγμάτευση για πιθανά νέα μέτρα το 2018 - και στην τελική του μορφή θα πρέπει να διαμορφωθεί στις 21 Νοεμβρίου.

    Πάντως, ήδη περιλαμβάνει νέα μέτρα. Ο λόγος για τις παρεμβάσεις του προηγούμενου Μαΐου, που θεσπίστηκαν με ισχύ για το 2018, αλλά και τα μέτρα που συμφωνήθηκαν με την αρχική συμφωνία του 2015 και την πρώτη αξιολόγηση του 2016. Υπενθυμίζεται ότι οι παρεμβάσεις που θα τεθούν σε ισχύ το 2018 φτάνουν στο 1,8 δισ. ευρώ περίπου και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, από αυξήσεις στις εισφορές των επαγγελματιών, παρεμβάσεις στα επιδόματα, στην υγεία και στις συντάξεις, την φορολόγηση δραστηριοτήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων τύπου Airbnb, την κατάργηση της μείωσης του φόρου εισοδήματος για ιατρικές δαπάνες, την κατάργηση της έκπτωσης κατά 1,5% στην φορολογία εισοδήματος, την κατάργηση της έκπτωσης από το φορολογητέο ποσό της βουλευτικής αποζημίωσης, αλλά και της θέσπισης ανώτατου ορίου δαπάνης για το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης.

    "Η σημαντική υπέρβαση των στόχων που επιτεύχθηκε κατά τα δύο προηγούμενα έτη, αλλά και εκείνη που αναμένεται για το τρέχον έτος (πλεόνασμα 2,21% έναντι στόχου 1,75% του ΑΕΠ), έχουν συμβάλλει στην αποκατάσταση της διεθνούς αξιοπιστίας στα ελληνικά δημόσια οικονομικά και δημιουργούν στέρεες βάσεις για την επιστροφή της χώρας στις διεθνείς αγορές κεφαλαίων με τρόπο διατηρήσιμο", αναφέρουν οι κ.κ. Ευκλείδης Τσακαλώτος και Γιώργος Χουλιαράκης κατά την κατάθεση του Προϋπολογισμού.

    Τι θα κρίνει την ανάπτυξη

    Το προσχέδιο προβλέπει (όπως αναμενόταν) ΑΕΠ στο 1,8% το 2017 επισημαίνοντας ότι η επίδοση αυτή θα κριθεί από  την πρόοδο υλοποίησης του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, τη συμμετοχή της Ελλάδας στο επενδυτικό σχέδιο για την Ευρώπη, την εμπροσθοβαρή αξιοποίηση των πόρων του ΕΣΠΑ 2014-2020, την δημοσιονομική υπερ-απόδοση, που συνέβαλε στην αναβάθμιση των προοπτικών της οικονομίας από τους διεθνείς οίκους αξιολόγησης τον Ιούλιο του 2017, και έκανε εφικτή την κατάργηση της απόφασης 2009/415/ΕΚ σχετικά με την ύπαρξη υπερβολικού ελλείμματος στην Ελλάδα, αλλά  και τη δέσμευση των θεσμών ότι θα υποστηρίξουν την Ελλάδα στην ομαλή επιστροφή της στις διεθνείς χρηματοπιστωτικές αγορές, μέσω της δημιουργίας ταμειακών αποθεμάτων κατά τις επόμενες εκταμιεύσεις του προγράμματος στήριξης.

    Η επίτευξη ρυθμού αύξησης του ΑΕΠ κατά 2,4% το 2018 σύμφωνα με το  ΥΠΟΙΚ συνδέεται με "την πραγματοποίηση των παρακάτω οροσήμων:

    •    της ομαλής προόδου του προγράμματος στήριξης μέσω του ΕΜΣ, έως την ολοκλήρωση του τον Αύγουστο του 2018,

    •      της ομαλής επιστροφής της χώρας στη χρηματοδότηση από τις διεθνείς αγορές, με την υποστήριξη των θεσμών στο πλαίσιο του τρέχοντος προγράμματος στήριξης,

    •    της εφαρμογής των μεσοπρόθεσμων μέτρων για τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του δημόσιου χρέους (συμπεριλαμβανομένης της πλήρους εξειδίκευσης του μηχανισμού προσαρμογής των μέτρων ελάφρυνσης στην πραγματική εξέλιξη του ΑΕΠ), και

    •       της επικράτησης ομαλών συνθηκών στο διεθνές γεωπολιτικό και οικονομικό περιβάλλον, έναντι των διεθνών αναταράξεων που επενέργησαν από το 2015 (προσφυγική κρίση, εσωστρέφεια σε επίπεδο κρατών-μελών της ΕΕ, πολιτική αποκλίσεων από το γενικότερο πνεύμα της παγκόσμιας συνεργασίας)".

    Η τρύπα του 2017

    Όπως αναφέρεται στο προσχέδιο, σε ταμειακή βάση τα καθαρά έσοδα του Τακτικού Προϋπολογισμού, μετά τη μείωση των επιστροφών φόρων, εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στα 49.804 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας απόκλιση κατά 1.860 εκατ. ευρώ ή 3,6% έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2018-2021. Η απόκλιση αυτή οφείλεται κυρίως σύμφωνα με το ΥΠΟΙΚ:

    ·  στις αυξημένες επιστροφές φόρων, οι οποίες αναμένεται να διαμορφωθούν σε 4.686 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1.362 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου. Ωστόσο σε δημοσιονομική βάση η επίπτωσή τους περιορίζεται σε 406 εκατ. ευρώ,

    ·   στη μείωση κατά 945 εκατ. ευρώ στο Φόρο Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων (ΦΕΦΠ),

    ·  στη μετακύλιση της τελευταίας δόσης του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ), του έτους 2017, εκτιμώμενου ποσού 325 εκατ. ευρώ, στον Ιανουάριο του 2018.

    Ωστόσο, λόγω της εκτιμώμενης υπέρβασης άλλων κατηγοριών εσόδων έναντι του στόχου, ύψους 772 εκατ. ευρώ (σε ταμειακή βάση), η παραπάνω απόκλιση περιορίζεται στα 1.860 εκατ. ευρώ, επισημαίνεται.

    Οι συνολικές δαπάνες του Τακτικού Προϋπολογισμού για το έτος 2017 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν (σε ταμειακή βάση) στα 49.251 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 593 εκατ. ευρώ σε σχέση με το στόχο του ΜΠΔΣ 2018-2021 και κατά 1.432 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2016, εάν δεν ληφθούν υπόψη οι δαπάνες για την υλοποίηση του προγράμματος εξόφλησης ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του 2016, ύψους 2.824 εκατ. ευρώ. Οι πρωτογενείς δαπάνες του Τακτικού Προϋπολογισμού εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στα 43.601 εκατ. ευρώ, μειωμένες επίσης κατά 593 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2018-2021.

    Οι στόχοι του 2018

    Για το έτος 2018, το ΥΠΟΙΚ εκτιμά ότι το πρωτογενές αποτέλεσμα της Γενικής Κυβέρνησης σε όρους ΣΧΔ προβλέπεται να διαμορφωθεί σε 6.671 εκατ. ευρώ ή 3,6% του ΑΕΠ, αυξημένο έναντι του στόχου της ΣΧΔ κατά 135 εκατ. ευρώ και κατά 46 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ.

    Αναφέρει όμως ότι τα καθαρά έσοδα του Τακτικού Προϋπολογισμού, σε ταμειακή βάση, προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 50.693 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 580 εκατ. ευρώ ή 1,1%, έναντι των εκτιμήσεων του ΜΠΔΣ 2018-2021.

    Η μείωση αυτή, οφείλεται κυρίως στην επίπτωση που θα έχει στο 2018, η εκτιμώμενη μείωση των άμεσων φόρων  του έτους 2017, αναφέρει το ΥΠΟΙΚ. Εξηγεί ότι:

    ·  Οι άμεσοι φόροι προβλέπεται να ανέλθουν στο ποσό των 20.775 εκατ. ευρώ, μειωμένοι κατά 678 εκατ. ευρώ, έναντι του στόχου. Στα έσοδα αυτά περιλαμβάνεται και ποσό ύψους 325 εκατ. ευρώ λόγω της είσπραξης τον Ιανουάριο 2018 της τελευταίας δόσης του ΕΝΦΙΑ του έτους 2017. Ωστόσο, το ποσό αυτό, σε δημοσιονομική βάση, θα υπολογισθεί στο έτος 2017.

    · Οι έμμεσοι φόροι, εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στο ποσό των 27.652 εκατ. ευρώ, αυξημένοι κατά 150 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.

    ·  Τα μη φορολογικά έσοδα αναμένεται να διαμορφωθούν σε 3.747 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 85 εκατ. ευρώ.

    · Οι επιστροφές φόρων προβλέπεται να ανέλθουν στο ποσό των 3.566 εκατ. ευρώ, αυξημένες  κατά 183 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.

    Οι συνολικές δαπάνες του Τακτικού Προϋπολογισμού (σε ταμειακή βάση) για το έτος 2018 προβλέπεται να διαμορφωθούν στα 48.857 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 394 εκατ. ευρώ έναντι της εκτίμησης για το έτος 2017 και κατά 496 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2018-2021, κυρίως λόγω της μείωσης  του ελλείμματος του ΕΛΕΓΕΠ, της επανεκτίμησης των αποδιδόμενων πόρων στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, της μείωσης των δαπανών για καταπτώσεις εγγυήσεων σε φορείς εκτός Γενικής Κυβέρνησης, καθώς και της μείωσης της δαπάνης τόκων.  Οι πρωτογενείς δαπάνες του Τακτικού Προϋπολογισμού προβλέπεται ότι θα διαμορφωθούν στα 43.157 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 297 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του ΜΠΔΣ 2018-2021.
     

    Πίνακας 2.1 Ισοζύγιο Γενικής Κυβέρνησης σύμφωνα με τη μεθοδολογία European System of Accounts (ESA)

    (σε εκατ. ευρώ)

     

    2016

    2017

    2018

     

    Πραγμ/σεις
    (προσωρινά στοιχεία)1

    Εκτίμηση ΜΠΔΣ

    Εκτίμηση

    Πρόβλεψη ΜΠΔΣ

    Πρόβλεψη

     

     

     

     

     

     

    Ι. Έσοδα (1+2)

    53.135

    55.281

    53.231

    55.008

    54.428

    1. Καθαρά έσοδα τακτικού προϋπολογισμού (α+β-γ-γ1+δ+ε)

    48.956

    51.664

    49.804

    51.273

    50.693

    α. Τακτικά έσοδα (1+2+3+4)

    52.336

    52.730

    52.218

    52.938

    52.495

        1. Άμεσοι φόροι

    21.839

    21.525

    20.373

    21.453

    20.775

        2.Έμμεσοι φόροι

    25.680

    26.718

    27.099

    27.502

    27.652

        3. Απολήψεις από ΕΕ

    415

    508

    508

    321

    321

        4. Μη φορολογικά έσοδα

    4.402

    3.979

    4.238

    3.662

    3.747

    β. Μη τακτικά έσοδα

    430

    306

    357

    283

    299

    γ. Επιστροφές φόρων

    3.263

    3.324

    4.686

    3.383

    3.566

    γ1. Επιστροφές φόρων από ειδική πίστωση

    1.026

    0

    0

    0

    0

    δ. Έσοδα αποκρατικοποιήσεων

    106

    1.607

    1.571

    1.121

    1.151

    ε. Μεταφορά εσόδων από ANFA

    375

    345

    345

    314

    314

    2. Έσοδα ΠΔΕ (α+β)

    4.178

    3.617

    3.427

    3.735

    3.735

    α. Εισροές από ΕΕ

    3.861

    3.437

    3.247

    3.555

    3.555

    β. Ίδια έσοδα

    317

    180

    180

    180

    180

     

     

     

     

     

     

    ΙΙ. Δαπάνες Κρατικού Προϋπολογισμού (1+2)

    59.795

    56.594

    56.001

    56.104

    55.607

    1. Δαπάνες Τακτικού Προϋπολογισμού (α+β)

    53.507

    49.844

    49.251

    49.354

    48.857

    α. Πρωτογενείς δαπάνες (1+2+3+4+5+6+7+8+9+10+11)

    47.919

    44.194

    43.601

    43.454

    43.157

        1.    Μισθοί και συντάξεις

    18.065

    12.366

    12.393

    12.540

    12.626

        2.    Ασφάλιση, περίθαλψη και κοινωνική προστασία

    15.630

    20.268

    20.008

    19.649

    19.490

        3.    Λειτουργικές και άλλες δαπάνες

    5.309

    5.704

    6.071

    5.295

    5.241

        4.    Αποδόσεις προς τρίτους

    3.248

    3.119

    3.108

    3.395

    3.256

        5.    Αποθεματικό

    0

    1.000

    388

    1.000

    1.000

        6.    Δαπάνες ανάληψης δανείων από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης (ΕΜΣ) και παράλληλες δαπάνες δημοσίου χρέους

    54

    75

    75

    20

    65

        7.    Δαπάνες ανάληψης χρεών φορέων Γενικής Κυβέρνησης

    553

    193

    193

    0

    0

        8.    Εγγυήσεις για φορείς εντός Γενικής Κυβέρνησης (σε ακαθάριστη βάση)

    1.614

    855

    855

    927

    927

        9.    Εγγυήσεις για φορείς εκτός Γενικής Κυβέρνησης

    37

    140

    35

    118

    43

      10.   Δαπάνες εξοπλιστικών προγραμμάτων

    584

    475

    475

    510

    510

      11.   Χρηματοδοτήσεις για πληρωμές υποχρεώσεων προηγούμενων οικονομικών ετών (ΠΟΕ)

    2.824

    0

    0

    0

    0

    β. Τόκοι

    5.588

    5.650

    5.650

    5.900

    5.700

     

     

     

     

     

     

    2. ΠΔΕ  (α+β)

    6.288

    6.750

    6.750

    6.750

    6.750

    α. Συγχρηματοδοτούμενο σκέλος

    5.454

    5.750

    5.750

    5.750

    5.750

    β. Εθνικό σκέλος

    833

    1.000

    1.000

    1.000

    1.000

     

     

     

     

     

     

    ΙΙΙ. Ταμειακό ισοζύγιο Κρατικού Προϋπολογισμού (I-II)

    -6.660

    -1.313

    -2.770

    -1.096

    -1.179

    % ΑΕΠ

    -3,8%

    -0,7%

    -1,5%

    -0,6%

    -0,6%

    ΙΙΙ.α. Ταμειακό πρωτογενές αποτέλεσμα Κρατικού Προϋπολογισμού (ΙΙΙ+II.1β)

    -1.072

    4.337

    2.880

    4.804

    4.521

    % ΑΕΠ

    -0,6%

    2,4%

    1,6%

    2,6%

    2,4%

     

     

     

     

     

     

    IV. Εθνικολογιστικές προσαρμογές κεντρικής διοίκησης (1+2)

    134

    -2.657

    -1.960

    -780

    -1.481

     

     

     

     

     

     

    1. Εθνικολογιστικές προσαρμογές - Έσοδα

    -1.123

    -1.996

    -670

    -348

    -443

    Επιστροφές φορολογικών εσόδων

    13

    0

    956

    0

    -100

    Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ)

    -341

    -382

    -35

    0

    -299

    Φορολογικά έσοδα

    62

    -19

    -15

    30

    39

    Διαφορά ταμειακών - δεδουλευμένων από σχήμα στήριξης Τραπεζών

    104

    0

    0

    0

    0

    Διαφορά απαιτήσεων εισπράξεων από ΕΕ

    156

    -98

    152

    44

    16

    Προκαταβολές από ΕΕ

    -1.121

    -20

    -79

    -15

    13

    Άλλες προσαρμογές

    -96

    -117

    -125

    0

    2

    Έσοδα  αποκρατικοποιήσεων

    100

    -1.361

    -1.361

    -407

    -407

    Μεταβολή υπολοίπου λογαριασμών Θησαυροφυλακίου σε σχέση με την 31/12 του προηγούμενου έτους 5

    0

    0

    -164

    0

    294

    2. Εθνικολογιστικές προσαρμογές - Δαπάνες

    1.257

    -661

    -1.290

    -433

    -1.038

    Εξοπλιστικά προγράμματα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (διαφορά φυσικών παραλαβών - πληρωμών)

    403

    -404

    -357

    207

    204

    Διαφορά απλήρωτων οφειλών Κράτους σε σχέση με την 31/12 του προηγούμενου έτους

    497

    20

    20

    20

    20

    Εξοικονόμηση από αναδιάρθρωση προσωπικού λόγω αναγκαστικών αποχωρήσεων

    0

    8

    8

    24

    24

    Ατακτοποίητες προκαταβολές

    34

    0

    0

    0

    0

    Υπόλοιπο λογαριασμών εκτός προϋπολογισμού

    35

    0

    0

    0

    0

    Δεδουλευμένοι τόκοι (διαφορά δεδουλευμένων - ταμειακών τόκων)

    -731

    -900

    -850

    -1.100

    -1.300

    Μεταβολή υπολοίπου λογαριασμών Θησαυροφυλακίου σε σχέση με την 31/12 του προηγούμενου έτους 5

    942

    -170

    0

    300

    0

    ΕΛΕΓΕΠ4

    -55

    94

    0

    115

    0

    Συμμετοχή σε αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου (κεφαλαιακές μεταβιβάσεις)

    -21

    -20

    -10

    -10

    -10

    Προσαρμογή στο έλλειμμα εγγυημένων δανείων (ΟΔΙΕ)

    53

    0

    0

    0

    0

    Αναδρομικά δικαστικών 2003-2007

    0

    13

    7

    0

    6

    Αναδρομικά δικαστικών και ενστόλων 2012-2014

    148

    149

    149

    5

    5

    Λοιπές προσαρμογές

    24

    0

    0

    0

    0

    Δαπάνες για δράσεις στήριξης της ανάπτυξης και της κοινωνικής συνοχής

    0

    0

    -800

    0

    -320

    Παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων

    0

    470

    464

    0

    6

    Συνεισφορά προς την ΕΕ για τη διαχείριση προσφυγικών ροών

    0

    11

    11

    6

    6

    Συνεισφορά προς την ΕΕ λόγω αναθεώρησης βάσεων

    -72

    68

    68

    0

    0

    Εξοικονόμηση από επισκόπηση δαπανών φορέων Γενικής Κυβέρνησης

    0

    0

    0

    0

    320

    Έσοδα Κρατικού Προϋπολογισμού κατά ESA (I+IV.1)

    52.012

    53.285

    52.561

    54.661

    53.986

    Δαπάνες Κρατικού Προϋπολογισμού κατά ESA (II-IV.2)

    58.538

    57.255

    57.291

    56.537

    56.646

     

     

     

     

     

     

    V. Πρωτογενές αποτέλεσμα Κρατικού Προϋπολογισμού κατά ESA

    -207

    2.580

    1.770

    5.124

    4.340

    % ΑΕΠ

    -0,1%

    1,4%

    1,0%

    2,7%

    2,3%

    V.α. Ισοζύγιο  Κρατικού Προϋπολογισμού κατά ESA (III+IV)

    -6.526

    -3.970

    -4.730

    -1.876

    -2.660

    % ΑΕΠ

    -3,7%

    -2,2%

    -2,6%

    -1,0%

    -1,4%

     

     

     

     

     

     

    Ισοζύγιο Νομικών Προσώπων κατά ESA

    1.528

    1.634

    1.788

    1.284

    1.290

    Τροποποιημένο Ταμειακό Αποτέλεσμα

    1.528

    1.625

    1.780

    1.284

    1.290

    Εθνικολογιστικες προσαρμογές

    9

    8

    0

    0

    Τόκοι

    97

    141

    132

    134

    133

    Έκτακτες Δαπάνες (εκτός Προγράμματος αξιολόγησης)

    -57

    0

    0

    0

    0

    Πρωτογενές αποτέλεσμα Νομικών Προσώπων κατά ESA

    1.625

    1.775

    1.920

    1.418

    1.423

     

     

     

     

     

     

    Ισοζύγιο επαναταξινομημένων ΔΕΚΟ κατά ESA4

    2.264

    368

    455

    855

    768

    Τροποποιημένο ταμειακό αποτέλεσμα

    2.264

    368

    455

    855

    768

    Εθνικολογιστικές προσαρμογές

    0

    0

    Τόκοι

    363

    395

    412

    364

    381

    Έκτακτες δαπάνες (εκτός Προγράμματος αξιολόγησης)

     0

    0

    0

    0

    Πρωτογενές αποτέλεσμα ΔΕΚΟ κατά ESA

    2.627

    763

    867

    1.219

    1.149

     

     

     

     

     

     

    Ισοζύγιο Νοσοκομείων - ΠΕΔΥ κατά ESA

    1.409

    508

    476

    138

    106

    Τροποποιημένο Ταμειακό Αποτέλεσμα

    685

    161

    242

    37

    -97

    Εθνικολογιστικές προσαρμογές

    724

    348

    234

    101

    203

    Τόκοι

    0

    0

    0

    0

    0

    Έκτακτες Δαπάνες (εκτός Προγράμματος αξιολόγησης)

    0

    0

    0

    0

    0

    Πρωτογενές αποτέλεσμα Νοσοκομείων - ΠΕΔΥ κατά ESA

    1.409

    508

    476

    138

    106

     

     

     

     

     

     

    Έλλειμμα Κεντρικής Κυβέρνησης κατά ESA

    -1.325

    -1.459

    -2.011

    401

    -496

     

     

     

     

     

     

    Ισοζύγιο ΟΤΑ κατά ESA

    572

    200

    129

    398

    169

    Τροποποιημένο ταμειακό αποτέλεσμα 2

    524

    276

    195

    454

    154

    Εθνικολογιστικές προσαρμογές

    48

    -77

    -66

    -56

    16

    Τόκοι

    71

    71

    63

    71

    63

    Έκτακτες δαπάνες (εκτός Προγράμματος αξιολόγησης)

    0

    0

    0

    0

    0

    Πρωτογενές αποτέλεσμα ΟΤΑ κατά ESA

    643

    271

    193

    469

    232

     

     

     

     

     

     

    Ισοζύγιο ΟKΑ (εκτός Νοσοκομείων) κατά ESA3

    2.042

    -941

    378

    175

    1.516

    Τροποποιημένο ταμειακό αποτέλεσμα

    943

    -1.314

    634

    -72

    1.290

    Εθνικολογιστικές προσαρμογές

    1.099

    373

    -256

    247

    226

    Τόκοι

    3

    3

    3

    3

    3

    Έκτακτες δαπάνες (εκτός Προγράμματος αξιολόγησης)

    0

    0

    0

    Πρωτογενές αποτέλεσμα ΟΚΑ κατά ESA

    2.045

    -938

    381

    128

    1.519

     

     

     

     

     

     

    Ισοζύγιο Γενικής Κυβέρνησης κατά ESA

    1.288

    -2.201

    -1.504

    974

    1.190

    % ΑΕΠ

    0,7%

    -1,2%

    -0,8%

    0,5%

    0,6%

    Ενοποιημένοι τόκοι Γενικής Κυβέρνησης

    5.649

    6.015

    5.791

    6.445

    6.303

    % ΑΕΠ

    3,2%

    3,3%

    3,2%

    3,4%

    3,4%

     

     

     

     

     

     

    Πρωτογενές αποτέλεσμα Γενικής Κυβέρνησης κατά ESA

    6.937

    3.814

    4.288

    7.420

    7.493

    % ΑΕΠ

    3,9%

    2,1%

    2,4%

    4,0%

    4,0%

     

     

     

     

     

     

    ΑΕΠ

    175.888

    181.204

    180.236

    187.745

    186.742

    1 Προσωρινά στοιχεία σύμφωνα με τα στοιχεία της Διαδικασίας Υπερβολικού Ελλείμματος (ΔΥΕ) Απριλίου 2017 της ΕΛΣΤΑΤ.

    2  Το τροποποιημένο ταμειακό αποτέλεσμα των νομικών προσώπων των ΟΤΑ περιλαμβάνεται στη γραμμή Τροπ. Ταμ. Αποτέλεσμα των ΟΤΑ για όλα τα έτη.

    3    Ενσωματωμένες στο ισοζύγιο των ΟΚΑ είναι οι οροφές της φαρμακευτικής δαπάνης του ΕΟΠΥΥ ύψους 2.003 εκατ. ευρώ για το 2017 και 2.001 εκατ. ευρώ για το 2018. Επίσης, ενσωματωμένες στο ισοζύγιο των ΟΚΑ είναι οι οροφές των δαπανών για παροχές ασθενείας του ΕΟΠΥΥ ύψους 1.525 εκατ. ευρώ για το 2017 και 1.462,5 εκατ. ευρώ για το 2018.

    4  Το αποτέλεσμα του Ειδικού Λογαριασμού Εγγυήσεων Γεωργικών Προϊόντων (ΕΛΕΓΕΠ) ύψους +89 εκατ. ευρώ για το 2017 και -51 εκατ. ευρώ για το 2018 έχει ενσωματωθεί στο ισοζύγιο των ΔΕΚΟ, έναντι των πραγματοποιήσεων έτους 2016 και των στόχων του ΜΠΔΣ για τα έτη 2017 και 2018 που περιλαμβανόταν στις εθνικολογιστικές προσαρμογές των δαπανών του Κρατικού Προϋπολογισμού

    5  Η μεταβολή του υπολοίπου λογαριασμών Θησαυροφυλακίου σε σχέση με την 31/12 του προηγούμενου έτους εμφανίζεται στις εθνικολογιστικές προσαρμογές των εσόδων της Κεντρικής Διοίκησης, έναντι των πραγματοποιήσεων έτους 2016 και των στόχων του ΜΠΔΣ για τα έτη 2017 και 2018 που περιλαμβανόταν στις εθνικολογιστικές προσαρμογές των δαπανών της Κεντρικής Διοίκησης.

     

    Πίνακας 2.2 Πρωτογενές αποτέλεσμα Γενικής Κυβέρνησης

    σύμφωνα με τη μεθοδολογία της Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης

    (σε εκατ. ευρώ)

     

    2016

    2017

    2018

    Πραγμ/σεις
    (προσωρινά στοιχεία)

    Εκτίμηση ΜΠΔΣ

    Εκτίμηση

    Πρόβλεψη ΜΠΔΣ

    Πρόβλεψη

     

     

     

     

     

     

     

    1.

    Πρωτογενές αποτέλεσμα Γενικής Κυβέρνησης σύμφωνα  με τη μεθοδολογία  ESA
    (μεταφορά από πίνακα 2.1)

    6.937

    3.814

    4.288

    7.420

    7.493

     

     

     

     

     

     

     

     

    Προσαρμογές Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης

    420

    -369

    -310

    -795

    -822

     

    Μεταφορά εσόδων από ANFA και SMP (σε δεδουλευμένη βάση)

    -375

    -345

    -345

    -314

    -314

     

    Επιστροφές εσόδων

    847

    0

    0

    0

    0

     

    Προσαρμογή για το πρόγραμμα στήριξης των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων

    -57

    0

    0

    0

    0

     

    Έσοδα αποκρατικοποιήσεων

    -25

    -52

    -16

    -507

    -537

     

    Δαπάνες μεταναστευτικών ροών μη αντικρυζόμενες

    30

    28

    50

    26

    30

     

     

     

     

     

     

     

    2.

    Πρωτογενές αποτέλεσμα Γενικής Κυβέρνησης σύμφωνα  με τη μεθοδολογία της Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης

    7.357

    3.445

    3.977

    6.625

    6.671

     

    % ΑΕΠ

    4,18%

    1,90%

    2,21%

    3,53%

    3,57%

     

     

     

     

     

     

     

    3.

    Στόχος Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης

    879

    3.171

    3.154

    6.571

    6.536

     

    % ΑΕΠ

    0,50%

    1,75%

    1,75%

    3,50%

    3,50%

     

     

     

     

     

     

     

    4.

    Δημοσιονομικό Πλεόνασμα (+) ή Κενό (-) Σύμβασης Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης

    6.478

    274

    823

    54

    135

     

    % ΑΕΠ

    3,68%

    0,15%

    0,46%

    0,03%

    0,07%

     

     

     

     

     

     

     

     

    ΑΕΠ

    175.888

    181.204

    180.236

    187.745

    186.742

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ